Introducere factura vanzare

⌘K
  1. Home
  2. Docs
  3. Vanzari
  4. Facturi vanzare
  5. Introducere factura vanzare

Introducere factura vanzare

  1. Navigati Vanzari – Documente – Facturi vanzare
  2. Apasati butonul Adauga si completati campurile:

Pagina Detaliu

  1. Numar – numarul documentului trebuie sa fie unic. Implicit, acesta va fi generat automat. Va este permisa modificarea valorii initiale.
  2. Data – data documentului, implicit, este data curenta. Aceasta poate fi modificata.
    Data trebuie sa fie intr-o perioada de exercitiu deschisa.
  3. Document – tipul documentului setat initial este FVANZ (Factura de VANZare), dar poate fi modificat (EXPORT, FVSIMP, FVTAXI etc). Tipul documentului determina daca se opereaza sau nu stocul aferent articolelor incluse in document, precum si modalitatea de contare a documentului.
  4. Locatie – locatia implicita este cea asociata utilizatorului.
  5. Agent – reprezinta agentul care se ocupa de vanzare. Valoarea implicita este cea asociata utilizatorului care inregistreaza documentul si este preluata automat.
    Optional, puteti sa preluati agentul asociat partenerului.
  6. Centru – este centrul de profit asociat venitului din vanzare. Valoarea implicita este centrul asociat utilizatorului.
  7. Nume client – puteti cauta direct numele in camp sau puteti selecta din lista predefinita. Dupa completare, iesiti din casuta prin apasarea tastei TAB.
  8. Cod client – puteti selecta din lista de parteneri.
    Codul clientului este completat automat dupa selectarea numelui partenerului.
  9. Deviza – in cazul unei vanzari interne, implicit deviza este RON. In cazul unei vanzari externe, selectati deviza din lista predefinita.
  10. Curs valutar – este setat automat cursul valutar valabil in data documentului aferent devizei selectate. Cursul valutar este preluat automat din Administrare – Regionale – Cursuri valutare.
  11. Sigilat – este bifat/debifat automat in urma sigilarii/desigilarii documentului. Nu este editabil.
  12. Mod plata – este preluat automat din datele partenerului sau il puteti selecta din lista predefinita.
  13. Scadenta – este calculata automat pornind de la data documentului la care se adauga numarul de zile alocate pentru efectuarea achitarii.
  14. Achitat – este calculat automat in urma incasarilor inregistrate. Nu este editabil.
  15. Valoare – se calculeaza automat in baza articolelor introduse in continutul documentului si reprezinta valoarea fara TVA (valoarea neta) a facturii.
  16. Valoare TVA – se calculeaza automat in baza articolelor introduse in continutul documentului si reprezinta valoarea TVA a facturii.
  17. Total – se calculeaza automat in baza articolelor introduse in continutul documentului si reprezinta valoarea cu TVA a facturii.
  18. Salveaza document – apasati butonul pentru salvarea datelor generale ale facturii de vanzare.
  19. Dupa salvarea datelor generale ale documentului de iesire, introduceti continutul (produsele si serviciile comercializate) urmand procedura de adaugare a unei linii in document:
    https://www.rvx.ro/manual/docs/sale/introducerea-unei-linii-de-vanzare/

Pagina Livrare

  1. Mod livrare – este preluat automat din datele partenerului sau il puteti selecta din lista predefinita.
  2. Data livrare – este setata automat data curenta la care este inregistrata factura de vanzare.
  3. Ora livrare – este setata automat ora curenta la care este inregistrata factura de vanzare.
  4. Delegat – este completat automat conform datelor definite in fereastra detaliu Partener aferenta clientului selectat.
  5. Telefon livrare – numarul de telefon al livratorului.
  6. Identitate – se adauga automat in factura dupa selectarea delegatului (numarul si seria actului de identitate).
  7. Nr.transport – se adauga automat in factura dupa selectarea delegatului (numarul de inmatriculare al vehiculului).
  8. Strada – se preia strada setata in partener. Daca in partener nu este setata strada, se preia strada sediului.
  9. Localitate – se preia localitatea setata in partener. Daca in partener nu este setata localitatea, se preia localitatea sediului.
  10. Judet/Sector – se preia judetul/sectorul setat in partener. Daca in partener nu este setat judetul/sectorul, se preia judetul/sectorul sediului.
  11. Cod postal – se preia codul postal setat in partener. Daca in partener nu este setat codul postal, se preia codul postal al sediului.
  12. Tara – se preia tara setata in partener. Daca in partener nu este setata tara, se preia tara sediului.
  13. Cod adresa – pentru a selecta o alta adresa decat cea setata automat in sectiunea Adresa livrare, selectati din lista predefinita adresa corespunzatoare.
  14. Observatii livrare – se pot introduce observatii referitoare la document.
  15. Nr. comanda – numarul comenzii din care provine documentul.
  16. Nr. aviz – numarul avizelor din care provine documentul.
  17. Nr. factura – nu este folosit.
  18. Nr. retur – numarul documentului sursa pentru retur.
  19. Nr. contract – selectati din lista contractul aferent livrarii.
  20. Apasati butonul Ok  pentru salvarea datelor.
  21. Sigileaza – In urma acestei actiuni, este bifata automat optiunea Sigilat, iar stocul este operat in baza cantitatii articolelor incluse in document.
  22. Desigileaza – stocurile operate de document si notele contabile vor fi sterse in urma actiunii de desigilare.