Operatii la termen

⌘K

Operatii la termen

Inregistrarea incasarii la termen pentru un client

  1. Navigati Contabilitate – Financiar – Operatii trezorerie.
  2. Registru -selectati din lista registrul EFCL (Efecte de primit).
    Definirea registrului EFCL (Efecte de primit)
    • Navigati Contabilitate – Financiar – Registre trezorerie.
    • In fereastra Registre trezorerie apasati butonul Adauga si completati campurile:
    • Cod – EFCL
    • Nume – Efecte de primit.
    • Cont – selectati din lista contul 413.
    • Deviza – selectati deviza RON.
    • Mod de plata – selectati din lista BO.
    • Apasati OK pentru salvarea datelor.
  3. De la data – pana la data –  selectati perioada in care se inregistreaza operatia.
  4. Apasati butonul OK.
  5. In fereastra Operatii trezorerie apasati butonul Adauga.
  6. Numar – reprezinta numarul documentului. Implicit, acesta este generat automat dupa salvarea datelor. Nu este unic si il puteti modifica.
  7. Data – implicit este data curenta si o puteti modifica. Selectati data la care s-a primit documentul (BO = bilet la ordin).
  8. Categorie – selectati din lista predefinita categoria Incasari clienti.
  9. Nume partener – selectati  partenerul pentru care se inregistreaza operatia de incasare la termen.
  10. Cod partener – se completeaza automat dupa selectarea numelui partenerului sau il puteti selecta din lista.
  11. Numar factura – selectati din lista factura pentru care se face operatia de incasare la termen.
  12. Valoare – se preia automat valoarea de achitat din factura in valuta documentului.
  13. Accesati pagina Special si completai campurile:
    • Scadenta termen – implicit este setata data curenta. Selectati data scadenta a documentului primit (bilet la ordin).
    • Bifati campul Operatiune la termen.
  14. Apasati OK pentru salvarea datelor.
  15. Apasati butonul Sigileaza.

Stingerea incasarii la termen pentru un client

  1. Navigati Contabilitate – Financiar – Operatii trezorerie.
  2. Registru -selectati din lista registrul in care se inregistreaza operatia.
  3. De la data – pana la data –  selectati perioada in care se inregistreaza operatia.
  4. Apasati butonul OK.
  5. In fereastra Operatii trezorerie apasati butonul Adauga.
  6. Numar – reprezinta numarul documentului. Implicit, acesta este generat automat dupa salvarea datelor. Nu este unic si il puteti modifica.
  7. Data – implicit este data curenta si o puteti modifica. Selectati data la care este incasat efectul.
  8. Categorie – selectati din lista predefinita categoria Stingere incasare termen.
    Definirea categoriei Stingere incasare termen
    • Navigati Contabilitate – Financiar – Categorii trezorerie.
    • In fereastra Categorii trezorerie apasati butonul Adauga si completati campurile:
    • Nume – Stingere incasare termen.
    • Cont operatie – 413.
    • Bifati campul Pozitiv.
    • Apasati butonul OK.
  9. Cod partener – se completeaza automat dupa selectarea numelui partenerului sau il puteti selecta din lista.
  10. Valoare – completati campul cu suma incasata.
  11. Accesati pagina Special.
  12. Stinge operatie termen – selectati din lista predefinita operatia la termen pentru care se inregistreaza stingerea.
    Campul Operatiune stinsa va fi bifat automat dupa sigilarea operatiunii.
  13. Apasati OK pentru salvarea datelor.
  14. Apasati butonul Sigileaza.