Achitarea mai multor facturi

⌘K
  1. Home
  2. Docs
  3. Trezorerie
  4. Operatii comune
  5. Achitarea mai multor facturi

Achitarea mai multor facturi

Operatia de achitare a mai multor facturi se inregistreaza doar pentru documentele exprimate in deviza RON.

  1. Navigati Contabilitate – Financiar – Operatii trezorerie.
  2. Selectati registrul si perioada in care se efectueaza operatia de achitare.
  3. Apasati butonul OK.
  4. In fereastra Operatii trezorerie apasati butonul Adauga.
  5. Numar – reprezinta numarul documentului. Implicit, acesta este generat automat dupa salvarea datelor. Nu este unic si il puteti modifica.
  6. Data – reprezinta data la care se inregistreaza operatia de trezorerie. Implicit este data curenta.
    Data inregistrarii trebuie sa fie inclusa in perioada selectata. In caz contrar, dupa salvarea datelor, operatia de trezorerie nu va fi afisata in lista curenta.
    ATENTIE! Nu este permisa inregistrarea unei operatii de trezorerie intr-o perioada de exercitiu sigilata.
  7. Categorie –  selectati din lista predefinita categoria asociata operatiei de achitare (Incasari clienti / Plati furnizori).
  8. Nume partener – selectati  partenerul pentru care se inregistreaza operatiunea. Puteti cauta direct numele in camp sau il puteti selecta din lista predefinita. Dupa completare, iesiti din casuta prin apasarea tastei TAB.
  9. Cod partener – se completeaza automat dupa selectarea numelui partenerului sau il puteti selecta din lista.
  10. Valoare – introduceti manual suma totala achitata.
  11. Valoare (lei) – este preluata automat din campul Valoare.
  12. Apasati OK pentru salvarea datelor.
  13. In fereastra detaliu navigati Actiuni – Repartizeaza facturi.

Pagina Repartizeaza facturi

  1. In campul Valoare (lei) este preluata automat suma introdusa in campul Valoare (lei) din fereastra detaliu
  2. Proposed – este preluata suma din campul Valoare (lei) in czaul repartizarii integrale.Numar – numarul facturii.
  3. Data – data la care a fost creata factura.
  4. Scadenta – numarul de zile alocate pentru efectuarea achitarii.
  5. Deviza – reprezinta moneda in care a fost inregistrata factura.
  6. Curs – cursul completat in factura.
  7. Valoare total – valoarea totala a facturii.
  8. Neachitat – este valoarea ramasa de achitat din valoarea totala a facturii.
  9. Propus achitat – suma propusa pentru achitare.
    Suma introdusa in campul Valoare din pagina Detaliu este repartizata cronologic pe facturile neachitate.
    Daca doriti modificarea repartizarii, modificati suma din campul Propus achitat si apasti tasta TAB
    In cazul in care doriti anularea repartizarii pe o factura, introduceti valoarea 0 in campul Propus Achitat si apsati tasta TAB.
  10. Apasati OK pentru salvarea repartizarii efectuate.
  11. Daca doriti  sa vizualizati facturile pentru care s-a facut repartizarea, accesati fereastra Facturi.

Pagina Facturi

  1. Numar – numarul facturii.
  2. Data – reprezinta data la care a fost inregistrata factura.
  3. Scadenta – reprezinta termenul de plata al documentului.
  4. Deviza – moneda in care este inregistrata factura.
  5. Valoare total – valoarea totala a facturii.
  6. Repartizat – suma repartizata din Valoare total pentru a fi achitata, in deviza facturii.
  7. TVA la incasare – reprezinta TVA la incasare achitata si se calculeaza astfel: (TVA factura * Suma repartizata) /Valoare totala.
  8. Pentru a vizualiza valoarea TVA la incasare defalcata pe fiecare cota de TVA, dati dublu click pe linia din pagina Facturi:
    • Payment Id – id-ul operatiei de trezorerie.
    • Invoice Id – id-ul documnetului.
    • TVA la incasare – valoarea cumulata a cotelor de TVA.
    • TVA 5% – valoarea aferenta cotei TVA de 5%.
    • TVA 9% – valoarea aferenta cotei TVA de 9%.
    • TVA 19% – valoarea aferenta cotei TVA de 19%.
    • TVA 20% – valoarea aferenta cotei TVA de 20%.
    • TVA 24% – valoarea aferenta cotei TVA de 24%.
  9. Apasati butonul Sigileaza. In urma acestei actiuni, este bifata automat optiunea Sigilat, iar factura selectata este marcata ca fiind achitata integral.

Corectare repartizari


Corectarea repartizarilor se face in cazul in care exista plati nerepartizate pe facturi.

Daca exista diferente intre rapoartele din Cumparari4001 – Fisa Furnizor Intern si 4003 – Facturi Neachitate Furnizori, inseamna ca aveti plati nerepartizate.

Verificati raportul 4007  Plati Furnizori Nerepartizate pentru o perioada mai mare de timp, astfel vor aparea platile nerepartizate.


  1. Navigati in Contabilitate – Operatii trezorerie.
  2. Selectati documentul care are plati nerepartizate si apasati butonul Deschide.
  3. Navigati Actiuni – Corecteaza repartizari. Acest buton permite repartizarea platii fara a desigila documentul.
  4. Apasati butonul OK.