Generarea automata a notelor contabile

⌘K
  1. Home
  2. Docs
  3. Contabilitate
  4. Genereaza note
  5. Generarea automata a notelor contabile

Generarea automata a notelor contabile

  1. Selectati perioada de exercitiu in AdministrareOrganizarePerioade exercitiu.
  2. Navigati Contabilitate – Jurnale – Genereaza note.
  3. Perioada – este setata automat perioada de exercitiu selectata.
  4. Implicit sunt bifate toate modulele din program pentru a fi luate in calcul la generarea notelor contabile.
    Este permisa generarea notelor contabile pentru un singur modul.
    Exemplu: pentru a genera notele contabile aferente modulului de salarizare, bifati doar optiunea Salarii.
  5. Apasati butonul Genereaza.
    In urma acestei actiuni este afisata fereastra de generare a notelor contabile.
    Dupa finalizarea procesului, apasati Gata.
    Veti fi directionat automat in fereastra Note contabile pentru vizualizarea notelor contabile generate automat.
    Sunt preluate in contabilitate numai documentele sigilate aferente modulelor selectate pentru generarea notelor contabile.
    Documentele nesigilate sunt marcate cu rosu in fereastra Genereaza note si au setate Stare - Nesigilat.

Nu este necesara stergerea notelor contabile generate deja pentru contarea documentelor introduse ulterior.

Procedura de generare a notelor contabile este efectuata doar pentru documentele necontate.

In momentul desigilarii unui document pentru modificarea datelor, nota contabila asociata inregistrarii este stearsa automat.

Sigilarea unui document nu presupune contarea automata a documentului.
Pentru inregistrarea in contabilitate a documentului modificat, urmati procedura Generarea notelor contabile.

Pentru a vizualiza notele contabile generate navigati Contabilitate – Jurnale – Note contabile.

  1. Selectati o nota contabila si apasati butonul Deschide.
  2. Numar – reprezinta numarul notei contabile si este generat automat.
  3. Data – reprezinta data la care a fost introdus documentul.
  4. Jurnal – se preia automat in functie de tipul documentului contat.
  5. Descriere – este preluata automat denumirea partenerului si/sau registrul din care face parte documentul.
  6. Nr document – reprezinta numarul facturii / incasarii / platii.
  7. Data documet – reprezinta data documentului pentru care s-a inregistreaza nota contabila.
  8. Tip document – este preluat automat de la nivelul documetului pentru care s-a generat nota.
  9. Nota modificata –  in cazul in care doriti sa modificati o nota contabila generata automat, bifati campul dupa efectuarea modificarilor.
    Notele contabile care au bifat campul Nota modificata nu se vor sterge in momentul in care apasati butonul Sterge tot.
  10. Descriere – este preluata automat denumirea partenerului .
  11. Debit – reprezinta contul debitor.
  12. Credit – reprezinta contul creditor.
  13. Suma debit lei – suma debitoare in lei.
  14. Suma credit lei – suma creditoare in lei.
  15. Centru – daca este setat, se preia centrul asociat fiecarei linii din document. Altfel, se preia centrul asociat documentului.
  16. Partener – id-ul partenerului.