Inregistrarea unui partener

⌘K
  1. Home
  2. Docs
  3. Parteneri
  4. Lista de parteneri
  5. Inregistrarea unui partener

Inregistrarea unui partener

  1. Navigati Parteneri – Lista de parteneri
  2. Apasati butonul Adauga si introduceti datele de identificare ale partenerului.
  3. Introduceti in campul Cod fiscal codul unic de identificare al partenerului.
  4. Apasati tasta TAB pentru a trece in casura urmatoare si a activa preluarea automata a datelor.

Pagina Partener

  1. Cod – codul unic de identificare al partenerului. Implicit, este setata valoarea AUTO reprezentand generatorul intern de numerotare a inregistrarilor in Lista de parteneri (setat in Administrare). Codul partenerul va fi generat automat dupa salvarea datelor introduse in fereastra detaliu. Campul este editabil, drept urmare este permisa modificarea setarii implicite.
    Daca partenerul este gasit in baza externa de date, campul Cod se va completa automat cu codul unic de identificare al partenerului.
  2. Nume – denumirea partenerului.
  3. Categorie – categoria in care este incadrat partenerul (exemplu: furnizor, client intern, client extern). Implicit categoria setata este Clienti. Pentru modificarea categoriei, selectati din lista predefinita categoria corespunzatoare.
  4. Agent – agentul comercial definit ca persoana de contact in relatia cu partenerul. Implicit este agentul definit in contul utilizatorului care inregistreaza datele de identificare ale partener. Pentru modificare, selectati din lista predefinita agentul comercial asociat partenerului.
  5. Dezactivat NU bifati aceasta optiune.
  6. Cod fiscal – introduceti codul fiscal al partenerului.
  7. Tip fiscal – selectati din lista predefinita tipul fiscal al partenerului. Tipul juridic asociat partenerului va determina modalitatea de operare/contare a documentelor comerciale.
  8. Reg comert – numarul de inregistrare la Registrul comertului.
  9. Nume banca -completati cu numele bancii la care partenerul are cont deschis.
  10. Cont bancar – completati contul bancar al partenerului.
  11. Domeniu – domeniul de activitate al partenerului.
  12. Strada – definiti adresa partenerului completand strada.
  13. Localitate – definiti adresa partenerului completand localitatea.
  14. Judet/Sector – definiti adresa partenerului completand judetul/sectorul.
  15. Cod postal – definiti adresa partenerului completand codul postal.
  16. Tara – tara in care se afla sediul partenerului.
  17. – persoana de legatura.
  18. – functia persoanei de contact.
  19. Telefon – definiti numarul de telefon al partenerului.
  20. Fax – definiti fax-ul partenerului.
  21. Email – definiti adresa de e-mail a partenerului.
  22. Website – site-ul web al partenerului.
  23. Apasati OK pentru salvarea datelor.

Pagina Termeni

  1. Mod livrare – modalitatea de primire/trimitere a produselor/documentelor.

Optional, puteti seta in sectiunea Termeni livrare datele delegatului care se ocupa in permanenta de livrarea produselor/documentelor catre/de la partener.

  1. Nume delegat – numele persoanei care efectueaza livrarea.
  2. Carte identitate – numarul si seria actului de identitate al delegatului.
  3. Mijloc transport – numarul de inmatriculare al vehiculului care efectueaza livrarea.
  4. Mod plata – modalitatea de achitare a documentului comercial asociat partenerului. Modalitatea de plata selectata va fi afisata in tipizatele aferente documentelor comerciale generate din program.
  5. Termen plata – numarul de zile alocate pentru achitarea documentului. Termenul de plata va determina data scadenta a documentului. Data scadenta se calculeaza pornind de la data documentului la care se adauga numarul de zile alocate pentru efectuarea platii/incasarii.

Optional, puteti seta conditii de facturare catre un partener.

  1. Limita zile scadente – numarul de zile alocate de la data scadenta pentru achitarea facturii.
  2. Limita plafon credit – suma maxima restanta.

Conform conditiilor setate, nu va fi permisa inregistrarea unei facturi de vanzare catre un client daca facturile emise anterior nu au fost achitate pana in termenul limita stabilit (data scadenta + Limita zile scadente) sau suma totala restanta pana la data inregistrarii facturii depaseste plafonul stabilit (Limita plafon credit).

  1. Penalizare neplata (%/zi) – procentul de penalizare aplicat pentru neplata la scadenta a documentelor emise.

Nu este necesara completarea sectiunii Adresa livrare in cazul in care adresa de livrare este aceeasi cu adresa sediului (completata in pagina Partener). In aceasta situatie, in tipizatele generate din program se va seta automat adresa de livrare ca fiind adresa sediului.

  1. Strada – introduceti adresa de livrare.
  2. Localitate – selectati localitatea de livrare.
  3. Judet/Sector – selectati judetul/sectorul.
  4. Cod postal – introduceti codul postal.
  5. Tara – selectati din lista tara.
  6. In sectiunea Contabilitate sunt setate automat conturile contabile corespunzatoare categoriei in care se incadreaza partenerul.

Nu este obligatoriu ca partenerul sa pastreze conturile contabile asociate categoriei.

      • Cont client – implicit este preluat contul de la nivelul categoriei selectate. Daca doriti schimbarea contului, selectati contul din lista predefinita.
      • Cont furnizor – implicit este preluat contul de la nivelul categoriei selectate. Daca doriti schimbarea contului, selectati contul din lista predefinita.

Nu este permisa modificarea conturilor contabile daca au fost inregistrate documente comerciale pentru partenerul selectat, deoarece conturile contabile nu vor fi actualizate automat in documentele si notele contabile deja generate.

  1. Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.

Pagina Atribute

  1. Atribut 1Atribut 10 – alte caracteristici asociate partenerului definit.

Pagina Persoane de contact

  1. Pentru un partener este permisa definirea mai multor persoane de contact.
  2. Apasati butonul Adauga linie. Se va deschide fereastra detaliu pentru adaugarea datelor de contact.
  3. In campul Partener este setat automat numele partenerului inregistrat.
  4. Pentru completarea campurilor din fereastra detaliu Persoana contact, urmati procedura Inregistrarea datelor unei persoane de contact.

Pagina Adrese parteneri

  1. Pentru un partener este permisa definirea mai multor adrese de livrare.
    Exemplu: adresa de corespondenta, adresa de returnare a produselor
  2. Apasati butonul Adauga linie. Se va deschide fereastra detaliu pentru completarea adresei.
  3. In campul Partener este setat automat numele partenerului inregistrat.
  4. Pentru completarea campurilor din fereastra detaliu Adresa partener, urmati procedura Inregistrarea unei adrese partener.
  5. Apasati din nou butonul OK pentru a reveni in Lista de parteneri.

Pagina Note

  1. Utilizati aceasta sectiune pentru adaugarea de informatii suplimentare.
  2. Apasati butonul OK pentru salvarea datelor.