Navigati Vanzari – Comenzi clienti – Adauga
Pagina Document
- Completati campurile:
- Numar – numarul documentului trebuie sa fie unic. Implicit, acesta va fi generat automat. Va este permisa modificarea valorii initiale.
- Data – data documentului, implicit, este data curenta. Aceasta poate fi modificata. Data trebuie sa fie intr-o perioada de exercitiu deschisa.
- Document – tipul documentului setat initial este CVANZ.
- Locatie – valoarea implicita este cea asociata utilizatorului.
- Agent – reprezinta agentul care se ocupa de vanzare. Valoarea implicita este cea asociata utilizatorului care inregistreaza documentul si este setat automat. Optional, agentul este agentul asociat partenerului.
- Centru – este centrul de profit asociat venitului din vanzare. Valoarea implicita este centrul asociat utilizatorului.
- Nume client – puteti cauta direct numele in camp sau puteti selecta din lista predefinita. Dupa completare, iesiti din casuta prin apasarea tastei TAB.
- Cod client – puteti selecta din lista de parteneri.
- Stare – starea in care se afla comanda (CONFIRMAT, FACTURAT).
- Deviza – in cazul unei vanzari interne, implicit deviza este RON. In cazul unei vanzari externe, selectati deviza din lista predefinita.
- Curs valutar – este setat automat cursul valutar aferent devizei selectate valabil in data documentului. Cursul valutar este preluat automat din Administrare – Cursuri valutare.
- Sigilat – este bifat/debifat automat in urma sigilarii/desigilarii documentului. Nu este editabil.
- Mod plata – este preluat automat din datele partenerului sau il puteti selecta din lista predefinita.
- Scadenta – este calculata automat pornind de la data documentului la care se adauga numarul de zile alocate pentru efectuarea achitarii.
- Suma avans – se completeaza automat valoarea avansului, in urma generarii facturii de avans din meniul Actiuni – Facturare avans.
- Salveaza document – pentru salvarea inregistrarilor apasati butonul.
- Dupa salvarea documentului introduceti articole in document urmand procedura de adaugare a unei linii in document: https://www.rvx.ro/dox/docs/sale/introducerea-unei-linii-de-vanzare/
- Valoare – valoarea totala fara TVA a liniilor din comanda.
- Valoare TVA – valoarea totala a TVA aferenta liniilor din comanda.
- Total – valoarea totala cu TVA a comenzii.
Pagina Livrare
- Mod livrare – este preluat automat din datele partenerului sau il puteti selecta din lista predefinita.
- Data livrare – este setata automat data curentala care este inregistrata document.
- Ora livrare – este setata automat data curentala care este inregistrata document.
- Delegat – este completat automat conform datelor definite in fereastra detaliu Partener aferenta clientului selectat.
- Identitate – se adauga automat in factura dupa selectarea delegatului.
- Nr.transport – se adauga automat in factura dupa selectarea delegatului.
- Observatii de livrare – se pot introduce observatii referitoare la document.
- Strada – se preia strada setata in partener. Daca in partener nu este setata strada, se preia strada sediului.
- Localitate – se preia localitatea setata in partener. Daca in partener nu este setata localitatea, se preia localitatea sediului.
- Judet/Sector – se preia judetul/sectorul setat in partener. Daca in partener nu este setat judetul/sectorul, se preia judetul/sectorul sediului.
- Cod postal – se preia codul postal setat in partener. Daca in partener nu este setat codul postal, se preia codul postal sediului.
- Tara – se preia tara setata in partener. Daca in partener nu este setata tara, se preia tara sediului.
- Cod adresa – pentru a selecta o alta adresa decat cea setata automat in sectiunea Adresa livrare, selectati din lista predefinita adresa corespunzatoare.
- Apasati butonul Ok pentru salvarea datelor.
- Nr. comanda – nu este folosit.
- Nr. aviz – numarul avizelor din care provine documentul.
- Nr. factura – numarul facturilor din care provine documentul.
- Nr. retur – numarul documentului sursa pentru retur.
- Apasati butonul OK pentru salvarea datelor
- Sigileaza – In urma acestei actiuni, este bifata automat optiunea Sigilat, iar stocul este operat in baza cantitatii articolelor incluse in document.
- Desigileaza – stocurile operate de document si notele contabile vor fi sterse in urma actiunii de desigilare.
Pagina Termeni
- Termeni pret – introduceti in acest camp conditiile referitoare la pret. Datele sunt afisate in tipizatul comenzii generat pentru printare.
- Termeni livrare – introduceti in acest camp conditiile referitoare la livrare. Datele sunt afisate in tipizatul comenzii generat pentru printare.
- Modalitati plata – completati cu modalitatea de plata(NUMERAR, CARD etc). Datele sunt afisate in tipizatul comenzii generat pentru printare.
- Durata montaj – introduceti durata montajului. Datele sunt afisate in tipizatul comenzii generat pentru printare.
- Durata utilizare – completati durata medie de utilizare. Datele sunt afisate in tipizatul comenzii generat pentru printare.
- Conditii garantie – completati termenul de garantie. Datele sunt afisate in tipizatul comenzii generat pentru printare.
- Tara provenienta – introduceti tara de provenienta. Datele sunt afisate in tipizatul comenzii generat pentru printare.
Pagina Istoric
- In urma apelarii meniului
Actiuni – Schimba stare
- , se va afisa automat o lista cu toate starile in care a fost procesata comanda, in fereastra Istoric.
Lista este ordonata descrescator dupa campul Data modificare.
In fereastra Istoric sunt afisate campurile:
- Stare veche – starea initiala a comenzii
- Stare noua – starea in care a fost modificata comanda
- Comentarii – observatii privind schimbarea starii comenzii
- Creat de – utilizatorul care a schimbat starea comenzii
- Creat la – ziua si ora in care a fost schimbata starea comenzii