Introducere comenzi clienti

⌘K
  1. Home
  2. Docs
  3. Vanzari
  4. Comenzi clienti
  5. Introducere comenzi clienti

Introducere comenzi clienti

Navigati Vanzari – Comenzi clienti – Adauga

Pagina Document

  1. Completati campurile:
  2. Numar – numarul documentului trebuie sa fie unic. Implicit, acesta va fi generat automat. Va este permisa modificarea valorii initiale.
  3. Data – data documentului, implicit, este data curenta. Aceasta poate fi modificata. Data trebuie sa fie intr-o perioada de exercitiu deschisa.
  4. Document – tipul documentului setat initial este CVANZ.
  5. Locatie – valoarea implicita este cea asociata utilizatorului.
  6. Agent – reprezinta agentul care se ocupa de vanzare. Valoarea implicita este cea asociata utilizatorului care inregistreaza documentul si este setat automat. Optional, agentul este agentul asociat partenerului.
  7. Centru – este centrul de profit asociat venitului din vanzare. Valoarea implicita este centrul asociat utilizatorului.
  8. Nume client – puteti cauta direct numele in camp sau puteti selecta din lista predefinita. Dupa completare, iesiti din casuta prin apasarea tastei TAB.
  9. Cod client – puteti selecta din lista de parteneri.
  10. Stare – starea in care se afla comanda (CONFIRMAT, FACTURAT).
  11. Deviza – in cazul unei vanzari interne, implicit deviza este RON. In cazul unei vanzari externe, selectati deviza din lista predefinita.
  12. Curs valutar – este setat automat cursul valutar aferent devizei selectate valabil in data documentului. Cursul valutar este preluat automat din Administrare – Cursuri valutare.
  13. Sigilat – este bifat/debifat automat in urma sigilarii/desigilarii documentului. Nu este editabil.
  14. Mod plata – este preluat automat din datele partenerului sau il puteti selecta din lista predefinita.
  15. Scadenta – este calculata automat  pornind de la data documentului la care se adauga numarul de zile alocate pentru efectuarea achitarii.
  16. Suma avans –   se completeaza automat valoarea avansului, in urma generarii facturii de avans din meniul Actiuni – Facturare avans.
  17. Salveaza document – pentru salvarea inregistrarilor apasati butonul.
  18. Dupa salvarea documentului introduceti articole in document urmand procedura de adaugare a unei linii in document: https://www.rvx.ro/dox/docs/sale/introducerea-unei-linii-de-vanzare/
  19. Valoare – valoarea totala fara TVA a liniilor din comanda.
  20. Valoare TVA – valoarea totala a TVA aferenta liniilor din comanda.
  21. Total – valoarea totala cu TVA a comenzii.

Pagina Livrare

  1. Mod livrare – este preluat automat din datele partenerului sau il puteti selecta din lista predefinita.
  2. Data livrare – este setata automat data curentala care este inregistrata document.
  3. Ora livrare – este setata automat data curentala care este inregistrata document.
  4. Delegat – este completat automat conform datelor definite in fereastra detaliu Partener aferenta clientului selectat.
  5. Identitate – se adauga automat in factura dupa selectarea delegatului.
  6. Nr.transport – se adauga automat in factura dupa selectarea delegatului.
  7. Observatii de livrare – se pot introduce observatii referitoare la document.
  8. Strada – se preia strada setata in partener. Daca in partener nu este setata strada, se preia strada sediului.
  9. Localitate – se preia localitatea setata in partener. Daca in partener nu este setata localitatea, se preia localitatea sediului.
  10. Judet/Sector – se preia judetul/sectorul setat in partener. Daca in partener nu este setat judetul/sectorul, se preia judetul/sectorul sediului.
  11. Cod postal – se preia codul postal setat in partener. Daca in partener nu este setat codul postal, se preia codul postal sediului.
  12. Tara – se preia tara setata in partener. Daca in partener nu este setata tara, se preia tara sediului.
  13. Cod adresa – pentru a selecta o alta adresa decat cea setata automat in sectiunea Adresa livrare, selectati din lista predefinita adresa corespunzatoare.
  14. Apasati butonul Ok  pentru salvarea datelor.
  15. Nr. comanda –  nu este folosit.
  16. Nr. aviz –  numarul avizelor din care provine documentul.
  17. Nr. factura –  numarul facturilor din care provine documentul.
  18. Nr. retur –  numarul documentului sursa pentru retur.
  19. Apasati butonul OK  pentru salvarea datelor
  20. Sigileaza – In urma acestei actiuni, este bifata automat optiunea Sigilat, iar stocul este operat in baza cantitatii articolelor incluse in document.
  21. Desigileaza – stocurile operate de document si notele contabile vor fi sterse in urma actiunii de desigilare.

Pagina Termeni

  1. Termeni pret – introduceti in acest camp conditiile referitoare la pret. Datele sunt afisate in tipizatul comenzii generat pentru printare.
  2. Termeni livrare – introduceti in acest camp conditiile referitoare la livrare. Datele sunt afisate in tipizatul comenzii generat pentru printare.
  3. Modalitati plata – completati cu modalitatea de plata(NUMERAR, CARD etc). Datele sunt afisate in tipizatul comenzii generat pentru printare.
  4. Durata montaj – introduceti durata montajului. Datele sunt afisate in tipizatul comenzii generat pentru printare.
  5. Durata utilizare – completati durata medie de utilizare. Datele sunt afisate in tipizatul comenzii generat pentru printare.
  6. Conditii garantie – completati termenul de garantie. Datele sunt afisate in tipizatul comenzii generat pentru printare.
  7. Tara provenienta – introduceti tara de provenienta. Datele sunt afisate in tipizatul comenzii generat pentru printare.

Pagina Istoric

      In urma apelarii meniului

Actiuni – Schimba stare

      , se va afisa automat o lista cu toate starile in care a fost procesata comanda, in fereastra Istoric.

Lista este ordonata descrescator dupa campul Data modificare.

In fereastra Istoric sunt afisate campurile:

  • Stare veche – starea initiala a comenzii
  • Stare noua – starea in care a fost modificata comanda
  • Comentarii – observatii privind schimbarea starii comenzii
  • Creat de – utilizatorul care a schimbat starea comenzii
  • Creat la – ziua si ora in care a fost schimbata starea comenzii